Allmänna villkor
– Priser:
Angivna priser gäller med förbehåll för fabrikanters prishöjningar. Erforderliga justeringar för ev. kursavvikelser verkställs utan föregående meddelande, då som synliga tillägg. Gällande mervärdesskatt tillkommer på angivna priser. Expeditionsavgift 50:- tillkommer vid order understigande 100:-
– Betalningsvillkor:
30 dagar netto från fakturadatum för registrerade kunder. Dröjsmålsränta uttages efter förfallodagen enligt räntelagen.
– Leveransvillkor:
Allmänna leveransbestämmelser NL09 samt NTLB11. Klassade skåp fraktfritt till kundens ytterdörr i gatuplan exkl. inbärning. För övriga produkter debiteras fraktkostnad enligt vår prislista. Klassade skåp levereras på engångspall utan extra kostnad. Om ej annat avtalats har köparen själv att ombesörja intransport och uppställning. Alla leveranser sker med bil. Telefonavisering debiteras
– Returer:
Får inte ske utan föregående godkännande från oss. Vid retur skall skriftlig information om referens samt fakturanummer och datum för ursprungsleveransen anges. Returnerade varor skall komma oss tillhanda i oskadat skick, komplett och i originalemballage.
Minsta returavdrag är 10%, dock minimum 100:- . Vi förbehåller oss rätten att återsända obefogade returer utan åtgärd.
– Garantivillkor:
12 månaders garanti mot fabrikationsfel.
Eventuella reklamationer skall meddelas omgående efter upptäckt. Vid godkänd reklamation står vi för fraktkostnad inom Sverige, samt service och reparationskostnader som vi i förväg god- känt med undantag för eventuell kostnad för att skapa åtkomst till reklamerat lås (t.ex. borrning, reskostnad & arbetstid). Allmänna leveransbestämmelser NL09 samt NTLB11 tillämpas.
– Godsmottagning:
När ni tar emot gods är det mycket viktigt att Ni, innan ni kvitterar sändningen kontrollerar så att emballage eller gods inte är skadat.
– Vid synlig skada
Notera på fraktsedeln att emballaget är skadat.
Försök beskriva omfattningen av skadan på godset.
Om en sändning med synliga skador på emballaget kvitteras utan anmärkning finns inga möjligheter till ersättning från transportbolaget.
– Vid dold skada
Om godset är skadat trots att emballaget är helt, skall det anmälas till transportbolaget snarast, dock senast 7 dagar efter mottagandet.
– Outlöst gods
Om kunden inte loser ut eller tar emot godset, tar vi tillbaka godset och debiterar för frakt, returfrakt och ev. lagerhyra samt returavgift.
– Miljö
För frågor om Nivex Topsafes miljöpolicy och arbete med miljöledningsfrågor ber vi er att kontakta oss.
– Kvalitet
För frågor om Nivex Topsafes kvalitetspolicy ber vi er att kontakta oss.
– Ändringar
Vi förbehåller oss rätten till mått– och konstruktionsändringar utan föregående avisering. Reservation för eventuella tryckfel
Vi förbehåller oss rätten till pris och sortimentsändringar utan föregående meddelande.